• OMX Baltic−0,62%299,53
  • OMX Riga−0,26%865,75
  • OMX Tallinn−0,07%1 960,1
  • OMX Vilnius−0,13%1 170,71
  • S&P 5000,00%5 525,21
  • DOW 300,00%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,3%8 440,17
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,57
  • OMX Baltic−0,62%299,53
  • OMX Riga−0,26%865,75
  • OMX Tallinn−0,07%1 960,1
  • OMX Vilnius−0,13%1 170,71
  • S&P 5000,00%5 525,21
  • DOW 300,00%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,3%8 440,17
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,57
  • 06.10.15, 16:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volkswagen: oleme sunnitud tegema massiivseid kärpeid

Volkswageni tegevjuht Matthias Müller ütles teisipäeval, et autotootja on sunnitud tegema massiivseid kärpeid, et ületada heitgaaside skandaali tagajärjed, vahendab CNBC.
Volkswagen
  • Volkswagen
  • Foto: epa
„Me vaatame üle kõik planeeritud investeeringud. Kui investeering ei ole hädavajalik, siis see tühistatakse või lükatakse edasi,“ ütles Müller Volkswageni peakorteris 20 000 töötajale. „See on ka põhjus, miks me kohandame ümber oma efektiivsusprogrammi. See ei kujune valutuks.“
Kokku on Volkswagen manipuleerinud 11 miljoni diiselautoga. Nende kordategemine pole sugugi odav. Ettevõte on juba kõrvale pannud 6,5 miljardit eurot, aga see ei ole piisav, et lisaks parandamisele kinni maksta ka trahve ja kohtukulusid, ütles Müller. Stanford C. Bernsteini andmetel võivad trahvid  ainuüksi USAs ulatuda 7,4 miljardi dollarini.
Üle-eelmisel nädalal ametisse määratud tegevjuht ütles, etVolkswagen suudab kriisi ületada ning see muudab ettevõtte tugevamaks. Ta lisas, et kriisi finantsiline mõju ei ole veel täielikult selge. Volkswagen püüab vältida kriisi mõju töökohtade arvule.
Autotootja väärtus on pärast heitgaaside skandaali vähenenud miljardite dollarite võrra. Volkswagen Worksi nõukogu esimees Bernd Osterloh ütles, et skandaal mõjutab nii ettevõtte tulemusi kui ka töötajate boonuseid.
Saksamaa ärileht Handelsblatt teatas täna hommikul, et testides heitgaaside hulka võltsida aidanud tarkvara on Euroopa Liidus kasutusel kokku 8 miljonis diiselautos. Saksamaa parlament kinnitas, et Volkswagen peab kõik pettusega seotud autod esindustes korda tegema.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele